Brazylia rozpycha się na światowym rynku drobiu
Według danych Brazylijskiego Stowarzyszenia Białka Zwierzęcego (ABPA) , w maju 2023 roku eksport mięsa kurcząt (uwzględniając produkty świeże i przetworzone) wyniósł 433,3 tys. ton, co oznacza wzrost 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przychody z eksportu wyniosły 867,4 mln dolarów amerykańskich, co oznacza spadek o 4,1 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
W okresie od stycznia do maja 2023 roku brazylijskie firmy wysłały na rynki zagraniczne łącznie 2,183 mln ton mięsa drobiowego, co oznacza o 9,7% wyższy wolumen sprzedaży niż odnotowany w takim samym okresie roku 2022, wynoszący 1,990 mln ton. Wartościowo, eksport w okresie pięciu miesięcy tego roku wyniósł 4,281 mld USD i był wyższy o 13,4 proc. niż w okresie styczeń – maj roku 2022 (3,776 mld USD). Największym odbiorcom mięsa z Brazylii pozostają Chiny, po których kolejne miejsca zajmuje Japonia, RPA, Arabia Saudyjska i Unia Europejska.