MAKROEKONOMIA

W Kanadzie rośnie sprzedaż drobiu i jaj

Jak informuje kanadyjski portal branżowy, w ubiegłym roku na terenie tego państwa odnotowano wyraźny wzrost sprzedaży mięsa drobiowego i jaj.  W 2022 r. całkowita sprzedaż drobiu wzrosła o 14,0% w porównaniu do 2021 r. i osiągnęła poziom 4,2 mld USD. Hodowcy drobiu wyprodukowali 1,5 miliarda kilogramów kur kurzych i indyczych. Produkcja jaj wzrosła o 2,2% z 847,9 mln tuzinów jaj w 2021 r. do 866,5 mln tuzinów w 2022 r.

Właściciele ferm z Kanady odnotowali także wzrost kosztów produkcji, jednak nie przeszkodziło to w wyprodukowani 1,37 mld kilogramów kurczaka.

źródło: STATCAN: sprzedaż drobiu w 2022 r. wzrosła o 14,0% od 2021 r. do 4,2 mld USD | FarmersForum.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button