RYNEK KONSUMENTA

Kaczki zyskują w oczach polskich hodowców

W Polsce mięso kacze zyskuje na popularności. Cieszy się zainteresowaniem konsumentów z uwagi na jego właściwości kulinarne i zdrowotne. Mięso kaczki jest lekkostrawne i zawiera duże ilości dobrze przyswajalnego białka, nie ustępując innym gatunkom drobiu. W 2021 r. Polska była trzecim po Francji i Węgrzech producentem kaczek w Unii Europejskiej z 16% udziałem w unijnej produkcji. W 2021 r., według danych GUS, pogłowie kaczek w Polsce liczyło 5,3 mln sztuk. W ujęciu regionalnym chów kaczek skoncentrowany jest przede wszystkim w województwie wielkopolskim (1,9 mln sztuk; 36% wolumenu produkcji krajowej) oraz łódzkim (1,1 mln sztuk; 22%).

Duża część krajowej produkcji kaczek trafia na eksport, przede wszystkim do krajów Unii Europejskiej, ale wzrasta również popyt ze strony krajowych konsumentów. Eksport mięsa kaczego z Polski dynamicznie rośnie i w roku 2022 ukształtował się na poziomie 36 tys. ton wobec 26 tys. ton w 2021 r. Odbiorcami 88% wolumenu mięsa z kaczek były kraje Unii Europejskiej, w tym 40% (15 tys. ton) wyeksportowano do Niemiec, a po 6% (po 2 tys. ton) do Hiszpanii, Danii i Czech. Wśród krajów spoza UE dużym odbiorcą mięsa kaczego była Wielka Brytania (11% udziału w eksporcie, 4 tys. ton).

Źródło: KOWR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button