RYNEK KONSUMENTA

XII Europejski Kongres Gospodarczy – MAJ 2020

 

Kongres

EEC 2020: Zielony ład i konsument jutra – branża spożywcza i handlowa u progu nowych czasów

Wzrost gospodarczy „za wszelką cenę” przestaje być obowiązującym paradygmatem, a zmiany klimatu to najważniejsze wyzwanie naszych czasów. Jak wpłynie na branżę spożywczą i handlową? Jak zmieni postawy i nawyki konsumenckie? O tym będziemy dyskutować na Europejskim Kongresie Gospodarczym, którego głównym nurtem będzie „zielony ład”. Już dziś zapraszamy Państwa do szerokich konsultacji tegorocznej agendy!

Przemysł spożywczy i handlowy w Polsce w szybkim tempie reagują na nowe trendy. Coraz częściej wykorzystują także nowe technologie, aby usprawnić produkcję, ale też zaspokoić rosnące wymagania konsumentów, którzy chętniej sięgają po produkty certyfikowane, bezpieczne dla otoczenia i powstałe w poszanowaniu środowiska, ekologiczne oraz funkcjonalne i innowacyjne.

Oto debaty, które redakcje PORTALSPOZYWCZY.PLDLAHANDLU.PL i HORECATRENDS.PL szczególnie polecają Państwa uwadze na EEC 2020


BRANŻA SPOŻYWCZA – PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA
30 lat budowy pozycji branży spożywczej za nami, co przed nami? Strategie na trzecią dekadę XXI wieku: jak podtrzymać wzrost? Trendy określające przyszłość polskiej branży spożywczej. Technologie w służbie zdrowej żywności.

ROLNICTWO I PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY WOBEC ZMIAN KLIMATU
Produkcja żywności a klimat Ziemi – mechanizmy wzajemnego oddziaływania. Intensywne rolnictwo i hodowla a zasoby naturalne. Wykarmić ludzkość i nie niszczyć planety – kierunki zmian i technologie dostosowujące produkcję żywności do wyzwań klimatycznych i demograficznych. Ograniczenie emisyjności produkcji rolnej a jej opłacalność.

POLSKA ŻYWNOŚĆ NA GLOBALNYM RYNKU
To ten czas? Doskonały moment na eksport polskiej żywności. Co decyduje o sile polskiej żywności? Nisze i trendy na rynkach europejskich. Skuteczna budowa pozycji na rynkach odległych – tajemnice strategii. Co sprzyja ekspansji zagranicznej, co ją ogranicza?

UWAGA, GASTROREWOLUCJA
Perspektywy branży gastronomicznej. Gastronomia w czasach popkultury. Foodowy słownik, czyli megatrendy wpływające na to, jak, gdzie i co będziemy jeść w najbliższych latach: #zerowaste #respectfood #noplastic #zmianyklimatyczne #eko. Przegląd wybranych tendencji: „less is
more”; consciousism vs. konsumpcjonizm; wykorzystanie VR.

HANDEL ZRÓWNOWAŻONY, CZYLI JAKI?
Ekologia, edukacja, inspiracja we współczesnym handlu. Ideologia i wartości marki istotne dla klienta. Kupuję etycznie – racje i interpretacje. Sieci zmniejszają ślad środowiskowy – rola edukacji. Handel pod czujnym okiem świadomego klienta i regulatora.

KONSUMENT JUTRA

  • Koniec religii kupowania. „Nie chcemy posiadać, chcemy korzystać” – pokoleniowa zmiana preferencji konsumenckich i życiowych priorytetów. Co w zamian: wypożyczanie, współdzielenie, wymiana? Nowe modele zakupowe (a także w usługach) – skala i społeczno-ekonomiczne skutki zjawiska.
  • Profil socjologiczny klienta przyszłości. Nie utożsamiam się – nie kupuję. Homo consumens: kupuję etycznie, więc jestem. Odpowiedzialność i zrównoważony rozwój a decyzje zakupowe. Trendy i koszty – #nowaste #noplastic, a co w zamian? Punkt widzenia socjologa i ekonomisty.
  • Czy handel jest gotowy na wyzwania gospodarki obiegu zamkniętego i ograniczenie konsumpcji? „Bunt konsumencki” – czy zyska na znaczeniu jako realna siła wpływu na korporacje handlowe? Jak zmieniają się strategie marketingowe? Głód nowych konceptów, formatów i opakowań. Ekologia, technologia, wygoda, inspiracja wyznaczają ścieżkę zakupową konsumenta. Customer experience – nowy król handlu. Regionalnie, bez śladu węglowego, szybko i wygodnie – trudne do pogodzenia? Nowy konsument a specyfika branż (motoryzacja, elektronika użytkowa).
  • Ścieżki dotarcia i idole masowej wyobraźni – od Grety Thunberg do Małgorzaty Rozenek. Od emocji do wartości, czyli jak kupić uwagę odbiorcy? Kiedy jeden wpis na Instagramie czyści półki… Rola dialogu z klientem. Phygital – nowy wymiar handlu. Aplikacja – cała prawda o kliencie? Brand nowym przewodnikiem followersów. Ideologia a wartości marki.

ERA SHOPPERA
Biznes start-upowy w czasach burzliwego rozwoju marketingu. Konsument rządzi – gdzie, jak i czy na pewno? Social selling w erze social mediów, netnografia, crowdsourcing i inne kierunki. Dlaczego i jak młode firmy mogą na tym skorzystać?

E-COMMERCE I TECHNOLOGIE
Handel w fazie głębokiej cyfryzacji. Usługi tylko przez internet? Skutki tych zjawisk dla tradycyjnego biznesu. Najnowsze trendy w e-commerce – nowe modele działań i narzędzia technologiczne – logistyka i infrastruktura. Narzędzia optymalizacji e-handlu w praktyce.

Zapraszamy do współtworzenia agendy EEC 2020. Czekamy na Państwa sugestie dotyczące ważnych dla branży spożywczej i handlowej tematów i zagadnień, które można przesłać TUTAJ.

Współpraca komercyjna
Tomasz Ruszkowski
tomasz.ruszkowski@eecpoland.eu

Rejestracja zostanie uruchomiona wkrótce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button