GRYPA PTAKÓWAKTUALNOŚCIMEDIA O BRANŻY

Czy konsumenci są właściwie informowani o HPAI?

Wielu rodziców w Stanach Zjednoczonych nie ma pewności co do ryzyka i faktów związanych z trwającą epidemią wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) w hodowlach drobiu. Sugeruje to, że branża drobiarska powinna skuteczniej komunikować konsumentom rzetelne informacje – wynika z badania przeprowadzonego przez University of Michigan Health C.S. Mott Children’s Hospital National Poll on Children’s Health.

Zgodnie z wynikami ankiety, mniej niż połowa respondentów uważa, że ma dostęp do wiarygodnych informacji na temat HPAI, a większość z nich nie jest pewna, czy przypadki grypy ptaków odnotowano w ich stanie.

Ponadto jedna trzecia rodziców podejmuje działania mające na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się HPAI. Jedna czwarta ankietowanych wskazała, że zwraca większą uwagę na higienę, 13% jest bardziej ostrożnych przy obchodzeniu się z jajkami, mięsem drobiowym i wołowiną, a 7% ogranicza spożycie tych produktów.

Ten ostatni fakt jest szczególnie niepokojący dla przemysłu drobiarskiego. Nie ma dowodów na to, że grypa ptaków przenosi się poprzez spożywanie mięsa drobiowego, jajek czy wołowiny, pod warunkiem że są one odpowiednio ugotowane. Jeśli błędne przekonania będą się utrwalać, może to negatywnie wpłynąć na sprzedaż i całą branżę.

Grypa ptaków w centrum uwagi

HPAI pozostaje poważnym wyzwaniem, a jej obecność w mediach jest zmienna, co daje branży drobiarskiej ograniczony czas na przejęcie kontroli nad narracją.


 

Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.

Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy

Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj

Zdjęcia i ilustracje na licencji Freepik oraz źródeł autora artykułu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button