AKTUALNOŚCIRYNEK KONSUMENTA

Hiszpanie chcą przyjrzeć się wegetariańskim imitacjom mięsa

Hiszpańskie organizacje producentów żywności ANFACO-CECOPESCA, ACNICE oraz AVIANZA skupiające branże przemysłu mięsnego, drobiarzy i firmy żyjące z owoców morza zamierzają wspólnie, na szczeblu krajowym, zająć się praktykami firm produkujących żywność wegańską i wegetariańską, które wykorzystują reputację żywności wytworzonej z mięsa, do promocji produktów roślinnych. Zdaniem członków inicjatywy, w ten sposób wprowadzają w błąd konsumentów przy pomocy reklamy i oznakowania produktów.

Strony porozumienia chcą we współpracy z urzędem praw konsumenta, przeprowadzić akcję informacyjną, której celem będzie przedstawienie opinii publicznej prawdziwego składu produktów wegetariańskich i wegańskich udających mięso.

Działania hiszpańskich producentów żywności mają już odpowiedniki w innych państwach Unii Europejskiej.  I tak rozporządzenie w sprawie informacji konsumenckich nr 1169/2011 zawiera elementy działań, na posiedzeniu omówiono projekty projektów legislacyjnych opracowywanych we Francji (2023/0510/FR) lub we Włoszech (2023/0469/IT) wraz z dekretami już przesłane do TRIS, które mają na celu ograniczenie nazw handlowych produktów pochodzenia zwierzęcego, między innymi poprzez ustalenie minimalnej zawartości procentowej składników.

Jak podkreślają przedstawiciele branży mięsnej,  rozporządzenia te powinny stanowić podstawę roboczą ministerstwa w obronie diety śródziemnomorskiej – diety uznanej na arenie międzynarodowej i potwierdzonej naukowo przed nowymi trendami wegańskimi, które wykorzystują nieuczciwą konkurencję.

Czytając jednak relację na portalu onet.pl z tegorocznych targów Grüne Woche, można odnieść wrażenie, że obawy Hiszpanów są nieuzasadnione.  Jak wynika z artykułu, polskiego dziennikarza zaskoczyła wyjątkowo duża oferta wyrobów mięsnych, olbrzymie zainteresowanie ich zakupem ze strony konsumentów, przy bardzo niskiej reprezentacji produktów wegańskich i wegetariańskich. 

Jak podsumowuje swoją relację dziennikarz: „Niemniej na targach Grüne Woche zwykle widać, w którą stronę idzie przemysł rolno-spożywczy. I na razie najwyraźniej w stronę wegańską jeszcze szeroko nie idzie.”

Oprac. I.Sz. na podstawie: https://www-rutapesquera-com/anfaco-se-une-a-las-patronales-de-la-carne-y-el-pollo-para-una-regulacion-de-los-productos-veganos-de-imitacion/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp




Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.
Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy
Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
Zdjęcia i ilustracje na licencji https://www.freepik.com/ oraz źródeł autora artykułu.

„FUNDUSZEPROMOCJI”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może to Cię zainteresuje?
Close
Back to top button