Producenci jaj na Węgrzech chcą namówić swoich rodaków, by ci spożywali więcej jaj – donosi węgierski portal Agrokep. W tym celu Rada ds. Produktów Drobiowych pozyskała w ramach konsorcjum z hiszpańskim Inprovo i francuskim Snipo wsparcie ze strony Unii Europejskiej na promocję europejskiego systemu produkcji jako gwarancji wysokiej jakości żywności. W ramach kampanii przedstawione zostaną wymagania dotyczące dobrostanu niosek oraz zastosowanie jaj w żywieniu człowieka.
Kampania Egg Challenge będzie adresowana do młodych i najmłodszych Węgrów oraz ich rodziców. Jak zaznaczają organizatorzy akcji, nie będzie polegała na nakłanianiu do nadmiernej konsumpcji jaj, a jedynie przywróceniu ich miejsca w procesie zdrowego żywienia.
Autorzy tekstu przypominają, że światowa produkcja jaj wzrosła z 228 milionów w 1960 r. do 1,633 miliona w 2021 r., a obecnie 40 procent całkowitej produkcji przypada na Chiny. Spożycie jaj na mieszkańca na Węgrzech w 1993 r. było najwyższe na świecie i wyniosło 20,28 kilograma, a dziesięć lat później liczba ta spadła do 16,43 kg, co oznacza powrót kraju na piąte miejsce. Tendencja spadkowa nie została zatrzymana, w 2013 roku Węgry nie znalazły się już w pierwszej dwunastce rankingu.
Producenci jaj z Węgier podkreślają, że jajka są naturalnym pokarmem o pełnej wartości biologicznej, a przy tym są przystępne cenowo, dlatego dobrze byłoby, gdyby obecne roczne spożycie wynoszące 236 jaj na osobę powróciło do poprzedniego poziomu około 300 jaj.
GIPHY App Key not set. Please check settings