Brazylijscy producenci drobiu liczą na zmianę gustów klientów w Niemczech
W Niemczech od pewnego czasu maleje konsumpcja wieprzowiny. Producenci drobiu z Brazylii widzą w tej tendencji szansę dla siebie.
„W 2022 r. średnie spożycie trzody chlewnej na mieszkańca wyniosło 41 kg. Prognoza na 2023 rok mówi, że liczba ta spadnie do 39 kg. Jednocześnie coraz bardziej rośnie eksport. Mamy więc interesujący scenariusz dziejący się w kraju”.
Jednym z powodów ma być rosnąca cena wieprzowiny w niemieckich sklepach i malejące pogłowie nierogacizny w Niemczech. Stąd nadzieje producentów drobiu z Brazylii na zwiększenie dostaw mięsa drobiowego do naszego zachodniego sąsiada.
W 2022 roku Brazylia wyeksportowała do Niemiec 34,7 tys. ton kurczaka, co oznacza wzrost o 46,8% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Dane te pokazują, że popyt na brazylijskie białko rośnie na rynku niemieckim, mimo że nadal dominuje spożycie wieprzowiny. Jeżeli chodzi o inne gatunki mięsa, to (poza wieprzowiną) kurczak stanowi 70 procent spożywanego w tym kraju białka.