RYNEK KONSUMENTA

Amerykanie chcą wiedzieć, czy mięso na półce w sklepie jest naprawdę produkowane w USA

Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych zaproponował ostatnio nową zasadę, która zawęziłaby zakres, w jakim producenci mięsa, drobiu i jaj mogliby zgłaszać swoje produkty jako pochodzące z USA. Zgodnie z obecnymi standardami USDA, produkty mięsne i drobiowe mogą być ogólnie opatrzone oświadczeniem o pochodzeniu amerykańskim, jeśli produkt został przetworzony w Stanach Zjednoczonych – nawet jeśli zwierzęta urodziły się, zostały wyhodowane lub poddane ubojowi za granicą. W odpowiedzi na szereg petycji otrzymanych od stowarzyszeń branżowych, USDA przeprowadziła badanie opinii konsumentów i doszła do wniosku, że jej obecny standard dotyczący oświadczeń „Produkt USA” w rzeczywistości wprowadza konsumentów w błąd. Zgodnie z proponowaną przez USDA zasadą producenci mięsa, drobiu i jaj będą mogli składać oświadczenia „Produkt USA” i „Wyprodukowano w USA” tylko wtedy, gdy ich jednoskładnikowe mięso, drób i produkty jajeczne „pochodzą od zwierząt urodzonych, hodowanych , ubite i przetworzone w Stanach Zjednoczonych”. W przypadku produktów wieloskładnikowych wszystkie dodatkowe składniki zawarte w produkcie (z wyłączeniem przypraw i aromatów) muszą być również pochodzenia krajowego.

Amerykańska administracja oczekuje na opinie w tej sprawie   do 12 maja 2023 r.  Uzasadniając proponowaną zmianę sekretarz rolnictwa Tom Vilsack powiedział: „Amerykańscy konsumenci oczekują, że kupując produkt mięsny w sklepie spożywczym, oświadczenia, które widzą na etykiecie, oznaczają to, co mówią. Proponowane zmiany mają na celu zapewnienie konsumentom  dokładne informacje, aby mogli oni podejmować świadome decyzje zakupowe”.

źródło: https://advertisinglaw.fkks.com/post/102iaga/usda-proposes-new-made-in-the-usa-rule-for-meat-poultry-and-egg-products

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może to Cię zainteresuje?
Close
Back to top button