Czy sztuczny kurczak zastąpi prawdziwego?
Od zeszłego roku nastąpił wzrost sprzedaży wegańskich kurczaków o 38 procent. Według nowego raportu przeprowadzonego przez The NPD Group, 25 milionów konsumentów spożywa produkty pochodzenia roślinnego co najmniej okazjonalnie, a co piąty planuje spożywać więcej produktów z tej kategorii. „Dopóki duże firmy produkujące produkty roślinne będą nadal dostarczać smak, teksturę i innowacje, jednocześnie dążąc do zrównania cen z innymi opcjami białka, kategoria ta może się rozwijać, zwłaszcza w przypadku zamrożonych produktów”- powiedział Chris Dubois, wiceprezes wykonawczy Americas Protein Practice Leader. Na gwałtowny wzrost sprzedaży wegańskich kurczaków mogły wpłynąć tymczasowe umieszczenie wegańskich zamienników kury w menu fast foodów takich jak KFC, Panda Express czy Burger King.
Firma Rebellyous przez lata opracowywała Mock 1S- zgłoszony do opatentowania system, który znacznie obniżył koszty produkcji. W jednym zautomatyzowanym przebiegu procesu system emulguje, nawilża i miesza podstawowe składniki w odpowiedniej temperaturze, by nadać odpowiednią teksturę. Eliminuje to potrzebę korzystania z rozdrabniaczy, bębnów i przenośników taśmowych lub konwencjonalnej infrastruktury przetwarzania żywności, która nie jest wydajna w produkcji żywności pochodzenia roślinnego. Dodatkowo dzięki ciągłej produkcji nie ma straty czasu oraz osiągnięto redukcję odpadów materiałowych o 90 procent. Firma pracuje nad poprawieniem systemu. Nowa wersja obniży koszty produkcji nuggetsów, burgerów i paluszków z kurczaka o 95 procent. Firma Rebellyous uzyskała fiansowanie wysokości 9,5 miliona dolarów na wdrożenie swojego sprzętu, co wpłynie na obniżenie kosztów produkcji.
Źródło: https://vegnews.com/2023/2/vegan-chicken-sales-cheaper-rebellyous