Rusza kampania promocyjna europejskiego drobiu w Azji
Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza startuje z realizacją kampanii informacyjno-promocyjnej „Europejski Drób – w Jakości Siła”. Celem jest promocja mięsa drobiowego pochodzącego z Unii Europejskiej na rynkach azjatyckich.
Kampania została zaplanowana na trzy lata i potrwa do lutego 2019 roku. W ramach projektu na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wietnamu oraz Chin i Hongkongu promowane będzie europejskie mięso drobiowe – produkowane w systemie QAFP.
Unia Europejska jest ważnym graczem w światowym handlu mięsem drobiowym. W 2014 roku z krajów Unii Europejskiej wyeksportowano 1,3 miliona ton mięsa drobiowego.
Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. W 2015 roku odnotowaliśmy wzrost o ok. 10 proc. w stosunku do roku 2014, osiągając rekordowy wyniki na poziomie ok. 2,15 mln ton.
– W tym czasie na zagraniczne rynki trafiło ok. 850 tysięcy ton drobiu, czyli w przybliżeniu 40 proc. całkowitej produkcji, co pokazuje jakie znaczenie dla branży ma eksport – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.
Celem kampanii jest wykreowanie pozytywnego wizerunku produktów drobiowych wysokiej jakości produkowanych w Unii Europejskiej.
W ramach kampanii będą przekazywane informacje na temat właściwości drobiu oraz samego systemu QAFP, który jest gwarantem jakości i bezpieczeństwa mięsa drobiowego.
Działania skierowane będą głównie do odbiorców biznesowych, dlatego osią kampanii staną się działania informacyjne prowadzone podczas najważniejszych wydarzeń targowych na rynkach docelowych.
W ramach projektu zaplanowano także szereg aktywności edukacyjnych oraz działań public relations.
Za wszelskie działania w ramach kampanii odpowiada agencja PR Partner of Promotion.
Budżet kampanii wynosi ponad 4 mln euro. Projekt jest współfinansowany ze środków UE.
AUTOR TEKSTU: (ZAC) | REDAKCJA@AGROPOLSKA.PL