AKTUALNOŚCIMAKROEKONOMIA

Brytyjscy drobiarze martwią się o przyszłość branży

Według  ankiety przeprowadzonej wśród brytyjskich producentów mięsa jaj i drobiu prawie jedna czwarta producentów jaj i 15 procent hodowców brojlerów stwierdziła, że ​​mogą opuścić branżę w ciągu najbliższych 2 lat.

Jako główny powód obaw przed przyszłością, ankietowani wskazywali malejące zyski wynikające z rosnących kosztów produkcji oraz ryzyko związane z grypą ptaków. Producenci są również zaniepokojeni brakiem uczciwości w łańcuchu dostaw i spadkiem  cen wywołanym przez import z takich krajów jak Ukraina i Polska.

Z badania wynika, że ​​zarówno sektor jaj, jak i mięsa drobiowego wstrzymuje się z inwestycjami w swoje przedsiębiorstwa. Z badania wynika, że ​​31 procent producentów brojlerów i 33 procent hodowców kur niosek nie planuje inwestycji w ciągu najbliższych 2 lat. Głównymi źródłami niepokoju są rosnące koszty środków produkcji, w tym wzrost ceny energii  o 46 procent, a cen pasz o 28 procent oraz wzrosty piskląt i kosztów pracy.

W porównaniu do badania sprzed dwóch lat, prawie jedna trzecia producentów brojlerów ma obecnie niższy poziom produkcji ze względu na zmniejszoną gęstość obsady lub zmianę produkcji (65procent), ze zwiększonymi wymogami dotyczącymi dobrostanu ptaków  oraz niewystarczających zysków (42 proc.).

Ponad 70% respondentów zajmujących się produkcją brojlerów stwierdziło, że posiada pisemną i podpisaną umowę, a pozostali albo mają pisemną, ale niepodpisaną umowę, umowę ustną, albo nie posiada żadnego kontraktu.

Źródło: https://www-poultryworld-net.translate.goog/poultry/layers/will-a-quarter-of-british-egg-producers-quit-the-sector/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp




Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.
Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy
Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
Zdjęcia i ilustracje na licencji https://www.freepik.com/ oraz źródeł autora artykułu.

„FUNDUSZEPROMOCJI”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button