Polacy wierni potrawom mięsnym
Jak wynika z badań, których wyniki publikowane są w kilku mediach, Polacy nie rezygnują z mięsa w swoim menu. Wśród tych, którzy zadeklarowali się jako konsumenci mięsa, jest ono na ich stołach 2-3 razy w tygodniu (blisko 40 proc.), a co trzeci z badanych potwierdził, że je mięso 4-6 razy w tygodniu. Zaledwie 10 procent ankietowanych stwierdzało, że mięsa nie je wcale.
Najchętniej kupowanym mięsem przez Polaków (oczywiście według wyników ankiety) jest drób (78 proc). Drugie miejsce zajmuje wieprzowina (40 proc). Ryby i owoce morza wybiera 17 proc., a wołowinę 9 procent. Cielęcina i dziczyzna to wybór 1 procenta respondentów.
Przynależność do grona wegan i wegetarian zadeklarowało zaledwie 3-4 procent. Nic więc dziwnego, że rynek mięsny w Polsce szacuje się na 77 mld złotych, a rynek różnego rodzaju erzatzów mięsa to 600-900 mln złotych.
Jak wynika z badań, mięso przez najbliższe lata pozostanie jednym z głównych składników diety Polaków, przy czym m.in. ze względu na koszt nabycia i smak, pozycja mięsa drobiowego będzie na wysokim poziomie.