MAKROEKONOMIA

Prezes KFHDiPJ o największych wyzwaniach dla branży drobiarskiej podczas targów w Bydgoszczy

Podczas trwających w dniach 24-26 lutego targach w Bydgoszczy w sobotę miała miejsce konferencja zorganizowana przez Krajową Federację Hodowców Drobiu i Producentów Jaj oraz UPEMI. Jednym z prelegentów był prezes KFHDiPJ pan Paweł Podstawka, który odniósł się do największych wyzwań jakie ma przed sobą branża mięsna. Jednym z nich jest problem braku rozpoznawalności naszego mięsa drobiowego, w wyniku czego klient końcowy bez badań laboratoryjnych czy dostępu do wielu dokumentów nie ma szans na rozpoznanie naszego, polskiego kurczaka, od mięsa importowanego spoza Unii Europejskiej.

Rozwiązanie problemu prezes KFHDiPJ widzi w większym położeniu nacisku na jakość i rozpoznawalność polskiego kurczaka. Można to osiągnąć m.in. przez certyfikację produktu. – Europa od setek lat jest siewcą technologii, wiedzy i jakości. Jednym z pomysłów UE było wprowadzenie produktu regionalnego. Wszyscy znamy markę koniak, parmezan czy oscypek. Co je łączy? Region i technologia, w jakiej są wytwarzane. Nie można robić parmezanu pod Warszawą, ani oscypka we Francji. Powinniśmy także pomyśleć o certyfikacji naszych produktów, tak by były rozpoznawalnymi markami, chronionymi odpowiednimi znakami, będącymi gwarancją jakości dla klienta. W przeciwnym razie może pewnego dnia okazać się, że zostaniemy z naszego podium w Europie zepchnięci przez chociażby Brazylię, która jest w stanie produkować mięso o wiele taniej niż jakikolwiek kraj w Europie, bo my musimy przestrzegać standardy jakości, a oni nie – ostrzega.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button