RYNEK KONSUMENTA

Kryzys zmienia zachowania klientów – zaczynają oszczędzać na droższych asortymentach żywności

W mediach pojawiły się informacje na temat zmian zachować konsumentów podczas zakupów żywności w sklepach. Jak wynika z ostatnich danych, co prawda pod względem wydanych na żywność pieniędzy (w tym na mięso) Polacy wydają więcej, to za te pieniądze kupują znacząco mniej żywności.

Dziennik „Rzeczpospolita”, powołują się na dane z GfK Polonia, podaje, że rynek kurczy się ilościowo. Według tego samego źródła w przypadku mięsa świeżego spadek pod względem ilości wyniósł 5 procent. Dotyczy to między innymi drobiu, gdzie odnotowano spadek sprzedaży ilościowej o 4,1 proc. przy jednoczesnym wzrośnie wydatków na jego zakup o 25,7 procenta.  Podobnie wygląda sytuacja w wędlinach, gdzie sprzedaż wzrosła o 11 procent kwotowo, przy spadku ilościowym na poziomie 2 procent.

 Na podstawie: https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/11364/polacy-rezygnuja-z-zakupu-miesa-ceny-rosna-a-rynek-kurczy-sie-ilosciowo/

https://www.rp.pl/przemysl-spozywczy/art37944951-mieso-ofiara-trudnosci-gospodarki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button