
JBS planuje ekspansję w Europie poprzez przejęcia
JBS, jeden z największych koncernów mięsnych na świecie, zapowiada dalszy rozwój na rynku europejskim poprzez akwizycje. Jak podkreślił jeden z głównych menedżerów firmy, Wesley Batista, Europa jest rynkiem silnie rozdrobnionym, co stwarza duże możliwości konsolidacji. Słowa te padły podczas transmisji online, w której uczestniczył również prezes Marfrig, Marcos Molina.
Poszukiwanie wzrostu poza Ameryką
Strategia skupienia się na Europie wynika z ograniczonych możliwości dalszej ekspansji w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej. Na tych rynkach rozwój JBS hamują potencjalne reakcje i zastrzeżenia organów antymonopolowych. W samych USA firma kontroluje bowiem od 20 do 25% rynku wołowiny, wieprzowiny i drobiu, co czyni ją jednym z dominujących graczy.
Nowa marka roślinna w UE
Równolegle JBS rozwija swoją strategię dywersyfikacji w Europie. Koncern ogłosił właśnie uruchomienie The Vegetarian Butcher Collective, wspólnej marki zrzeszającej spółki zajmujące się produkcją i sprzedażą roślinnych alternatyw mięsa.
Do inicjatywy włączono m.in. Vivera, przejętą przez JBS w 2021 roku za 431 mln euro, oraz The Vegetarian Butcher, nabytą na początku 2025 roku. Dyrektor wykonawczy nowej spółki, Rutger Rozendaal, podkreślił w mediach społecznościowych: – „To początek nowego rozdziału”, dodając, że obie marki zachowają swoją unikalną tożsamość.
Źródło: Eurocarne
Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.
Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy
Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
Zdjęcia i ilustracje na licencji Freepik oraz źródeł autora artykułu.