Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi ogłosiło skład nowej komisji zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Drobiowego na lata 2025–2029. W skład komisji weszli przedstawiciele ogólnokrajowych organizacji zrzeszających producentów drobiu rzeźnego, przetwórców, a także reprezentant Krajowej Rady Izb Rolniczych. Jedną z kluczowych postaci w nowo powołanym składzie jest Paweł Podstawka, reprezentujący Krajową Federację Hodowców Drobiu i Producentów Jaj.
Reprezentacja producentów i hodowców
W komisji znaleźli się przedstawiciele organizacji reprezentujących interesy hodowców i producentów drobiu rzeźnego:
-
Agnieszka Świetliczna – Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”
-
Paweł Podstawka – Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
-
Mateusz Niedzielak – Stowarzyszenie Polska Tradycja Smaku
-
Stefan Chrzanowski – Ogólnopolski Związek Producentów Drobiu POLDRÓB
-
Beata Włodarczyk Lewandowska – Zrzeszenie Rolników i Producentów „Indyk Lubuski”
Paweł Podstawka, jako przedstawiciel jednej z najważniejszych federacji działających w branży drobiarskiej, wnosi do komisji szerokie doświadczenie i znajomość realiów produkcji drobiarskiej w Polsce. Jego obecność w komisji może oznaczać silniejsze uwzględnianie potrzeb zarówno hodowców, jak i producentów jaj w działaniach promujących polskie mięso drobiowe, w tym na rynkach zagranicznych.
Przedstawiciele sektora przetwórczego
Do komisji weszli także przedstawiciele organizacji skupiających zakłady przetwórcze oraz firmy zajmujące się ubojem drobiu:
-
Dariusz Goszczyński – Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza
-
Tomasz Szulc – Związek „Polskie Mięso”
-
Krzysztof Borkowski – Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI)
Reprezentacja izb rolniczych
Komisję zasila również Andrzej Kałek – reprezentant Krajowej Rady Izb Rolniczych, zapewniający głos samorządu rolniczego w procesie podejmowania decyzji dotyczących promocji mięsa drobiowego.
Cel komisji
Nowa komisja zarządzająca będzie odpowiedzialna za dysponowanie środkami Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego – m.in. poprzez wspieranie kampanii informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych związanych z drobiem jako produktem wysokiej jakości.
W nowej kadencji 2025–2029 można spodziewać się intensyfikacji działań mających na celu budowanie zaufania konsumentów oraz zwiększenie rozpoznawalności polskiego mięsa drobiowego, zarówno w kraju, jak i za granicą.
Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.
Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy
Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj
Zdjęcia i ilustracje na licencji Freepik oraz źródeł autora artykułu.