Przekonać generację Z do kurczaka

Pokolenie Z staje się coraz częściej obiektem badań pod względem przyszłych zachowań konsumenckich. Nic w tym dziwnego, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt starzejącego się gwałtownie społeczeństwa, gdzie kolejne pokolenia są coraz mniej liczne, więc dotarcie do nich z ofertą będzie wymagało większej staranności.

Według Michele Murray, wiceprezes firmy Ketchum, przekonanie młodzieży zaliczanej do pokolenia Z do uznania kurczaka jako pełnowartościowego i atrakcyjnego źródła pożywienia nie będzie łatwe, co nie oznacza, że niemożliwe.

Według zaprezentowanych przez Murray danych, aż 70 procent młodych ludzi nie wierzy, że firmy produkujące żywność mają na uwadze dobro konsumenta. Na dodatek uważają, że głównym celem firm jest jedynie zysk. Taka postawa jest częścią większego zjawiska polegającego na utracie zaufania nie tylko do firm, ale i instytucji państwowych i systemu edukacji. Pozostaje pytanie, czy i w jaki sposób wyniki tych badań przekładają się obecnie na ich decyzje zakupowe?

Odpowiedź nie jest taka oczywista.  Podczas gdy 75% pokolenia Z twierdzi, że ważne jest, aby wspierać dobrostan zwierząt, tylko jeden na 20 spowodował zmianę swojego zachowania. Nie zmieniła się także baza, na podstawie której młode pokolenia  podejmuje decyzje o wyborze żywności. Nadal jest to smak, bezpieczeństwo, jakość, cena i wartości odżywcze. Nowością jest presja wynikająca z treści docierających do nich z różnego rodzaju środków komunikacji – głównie TikToka.

„Piętnaście procent pokolenia Zero powiedziało: 'Nie mogę żyć bez kurczaka’, w porównaniu z niektórymi innymi pokoleniami, które były znacznie niższe” Jednak istnieje również znaczna grupa, która jest mniej entuzjastyczna: „Siedemnaście procent powiedziało:” Mógłbym to wziąć lub zostawić'”, a „11% powiedziało: „Zjem to, jeśli będę do tego zmuszony, jeśli nie ma innych opcji” – wylicza Murray.

Zdaniem Murray, przed branżą związaną  z mięsem drobiowym pojawia się konieczność uwzględnienia nowych zmiennych. Należy uwzględnić nowe kanały informacyjne, położyć większy nacisk na komunikowanie wkładu firm w społeczność, środowisko, wykorzystać naturalną u młodzieży ciekawość świata, by przedstawić jej dobre strony konsumpcji kurczaka.

 

na podstawie:

https://www.wattagnet.com/poultry-future/chicken-marketing-summit-news/article/15680673/chicken-must-bridge-the-trust-gap-to-appeal-to-gen-z


 

Czy podobał Ci się nasz artykuł? Jeśli tak, zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera.

Jeżeli masz jakieś pytania, to zachęcamy do kontaktu z nami poprzez formularz kontaktowy

Więcej o nas dowiesz się tutaj Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj

Zdjęcia i ilustracje na licencji Freepik oraz źródeł autora artykułu.


Exit mobile version