MAKROEKONOMIA

 Amerykanie chcą prawdy na etykietach kupowanej przez siebie żywności

Unia Europejska pozwala na import żywności z krajów, gdzie nie są spełniane wymagania dotyczące jakości produkcji nakładane na producentów we Wspólnocie, a tymczasem w USA rośnie nacisk na jasne oznaczanie żywności pod względem jej pochodzenia.

Do tej pory jako „made in USA” uważana jest żywność zaimportowana. Wystarczało, że była w odpowiedni sposób przetworzona na terenie tego kraju, by klientowi można ją było sprzedawać jako „amerykańską”. To może się już niedługo zmienić, bo tamtejsze organizacje naciskają na wprowadzenie jasnego i polegającego na prawdzie etykietowania żywności – w tym mięsa drobiowego i jaj. Oczywiście, propozycja ta nie spotkała się z dobrym odzewem ze strony np. kanadyjskich i meksykańskich producentów żywności, którzy dostarczają do USA swoje produkty, opatrywane później znaczkiem „wyprodukowano w USA”.

Więcej: USDA proponuje ściślejszą definicję oświadczeń “wyprodukowano w USA” dotyczących mięsa, drobiu i jaj (foodnavigator-usa.com)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może to Cię zainteresuje?
Close
Back to top button