w ,

Kryzys dotyka także Hiszpanów

Według badań konsumentów w Hiszpanii, aż jedna trzecia z ankietowanych znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. Jak ma się to do naszej branży? Otóż w wyniku zubożenia, 90 procent konsumentów zmieniło swoje nawyki żywieniowe. I choć Hiszpania leży w zupełnie innym miejscu kontynentu, to wyniki badania są bardzo podobne do tych z Polski.

Połowa ankietowanych, nawet z grupy tych, którzy wcześniej swoją sytuację określali jako „dobrą”, odczuwa pogorszenie statusu materialnego. Blisko 40 procent nie widzi możliwości odpowiedniej reakcji na rosnące ceny. Jedna piąta Hiszpanów żyje z dnia na dzień, a tylko połowa może na koniec miesiąca zaoszczędzić maksymalnie sto euro.

Ze względu na rosnące ceny aż 90 proc. Hiszpanów zmieniło swoje nawyki żywieniowe, wybierając produkty z promocji (69 proc.), preferując tańsze marki (66 proc.) lub zaopatrując się w tanich sklepach (58 proc.). Ograniczają też spożywanie produktów świeżych, w tym mięsa i ryb (32 proc.) oraz warzyw i owoców (18 proc.). Jednocześnie odnotowuje się wzrost konsumpcji mrożonek i konserw (28 proc.).

Źródło: media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Kurier Kaliski o problemach z ptasią grypą

Pożar na trzeciej największej fermie niosek w USA. Ferma Hillandale jest trzecią największą fermą jaj w USA. Hoduje ponad 20 milionów kurcząt.