MAKROEKONOMIA

Czy polski drób może zdobywać nowe rynki?

Na to pytanie próbuje odpowiedzieć portal razydzisiaj.pl, który zamieszcza analizę światowego rynku drobiarskiego.

Jak przypominają autorzy tekstu, od początku roku do października 2022 roku wyeksportowano z Polski mięso drobiowe o wartości 3,5 miliarda dolarów. Dla porównania, w tym samym okresie roku ubiegłego, było to 2,2 mld dolarów. Głównymi odbiorcami polskiego mięsa drobiowego były Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Niderlandy i Czechy. Możliwości polskiego eksportu byłyby zdecydowanie większe, jednak dla polskiego kurczaka nadal zamknięte są tak atrakcyjne rynki jak chiński, malezyjski, koreański czy filipiński. Powodem jest rygorystyczne przestrzeganie przez te państwa zakazu importu z krajów, gdzie stwierdzono istnienie grypy ptaków. W tej chwili największe szanse na dopuszczenie importu mięsa drobiowego z Polski istnieją w przypadku Japonii, która skłania się do przyjęcia regionalizacji.

Oprac. Red.

Więcej: https://razydzisiaj.pl/biznes/gdzie-nie-mozna-eksportowac-polskiego-drobiu/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może to Cię zainteresuje?
Close
Back to top button