Roślinne zamienniki mięsa według danych InsightOut Lab
Na kilku portalach internetowych pojawiły się artykuły omawiające informacje na temat Roślinnych Zamienników Mięsa, jakie zebrała InsightOut Lab.
Według tych danych, rynek RZM w Polsce systematycznie rośnie, a produkcja żywności opartej na roślinach dane niektórym firmom zyski netto, choć w naszym kraju wzrosty te w porównaniu z innymi krajach europejskimi, nadal są stosunkowo skromne.
Zdaniem autorów opracowania, powodem rosnącej popularności RZM to zarówno kwestia coraz niższych cen, jak i podejścia do sposobu zaspokojenia potrzeb żywnościowych klientów. Jest to także efekt nowości, ponieważ sporo osób sięga po żywność RZM z ciekawości, aby spróbować, czy roślinne zamienniki są w rzeczywistości równie smaczne jak ich mięsne oryginały.
Według raportu opracowanego przez InsightOut Lab Polacy dzielą się na dwie niemal równie liczne grupy – tych, którzy spożywają mięso odzwierzęce i nie zamierzają tego zmieniać oraz tych, którzy spożywają, ale starają się ograniczać (46 proc. vs 44 proc.; 7 proc. nie spożywa mięsa). Do grupy „mięsożerców” należą młodzi mężczyźni, osoby z wykształceniem podstawowym i mieszkający na wsi, natomiast osoby starające się ograniczyć spożycie mięsa to najczęściej kobiety, osoby w wieku 55+ oraz badani z wykształceniem wyższym.
W ocenie autorów raportu, prawie co drugi Polak próbował już żywności roślinnej, która ma zastępować mięso. Znaczna część z nich docenia walory smakowe zamienników (połowa z konsumentów, którzy sięgnęli po RZM)
Oprac. Red. na podstawie artykułów prasowych