RYNEK KONSUMENTA

Roślinne zamienniki mięsa według danych InsightOut Lab

Na kilku portalach internetowych pojawiły się artykuły omawiające informacje na temat Roślinnych Zamienników Mięsa, jakie zebrała InsightOut Lab.

Według tych danych, rynek RZM w Polsce systematycznie rośnie, a produkcja żywności opartej na roślinach dane niektórym firmom zyski netto, choć w naszym kraju wzrosty te w porównaniu z innymi krajach europejskimi, nadal są stosunkowo skromne.

Zdaniem autorów opracowania, powodem rosnącej popularności RZM to zarówno kwestia coraz niższych cen, jak i podejścia do sposobu zaspokojenia potrzeb żywnościowych klientów. Jest to także efekt nowości, ponieważ sporo osób sięga po żywność RZM z ciekawości, aby spróbować, czy roślinne zamienniki są w rzeczywistości równie smaczne jak ich mięsne oryginały.

Według raportu opracowanego przez InsightOut Lab Polacy dzielą się na dwie niemal równie liczne grupy – tych, którzy spożywają mięso odzwierzęce i nie zamierzają tego zmieniać oraz tych, którzy spożywają, ale starają się ograniczać (46 proc. vs 44 proc.; 7 proc. nie spożywa mięsa). Do grupy „mięsożerców” należą młodzi mężczyźni, osoby z wykształceniem podstawowym i mieszkający na wsi, natomiast osoby starające się ograniczyć spożycie mięsa to najczęściej kobiety, osoby w wieku 55+ oraz badani z wykształceniem wyższym.

W ocenie autorów raportu, prawie co drugi Polak próbował już żywności roślinnej, która ma zastępować mięso. Znaczna część z nich docenia walory smakowe zamienników (połowa z konsumentów, którzy sięgnęli po RZM)

Oprac. Red. na podstawie artykułów prasowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button